woensdag 9 april 2014

Kado

We gingen naar de oogarts afgelopen week.
Voor de 2de keer. 

Dochterlief werkte de keer ervoor HE-LE-MAAL NIET mee. Arts vroeg alleen maar of dochter haar aan wilde kijken. Zelfs dat was te spannend en mejuffrouw bleef het hele consult in de nek van haar vader hangen.

"O", zei de arts, "misschien moeten we haar dan toch onder narcose onderzoeken". Dat leek me eigenlijk wel een plan, hoewel ik niet om nog een narcose stond te springen voor het meisje. De optometrist die aan het onderzoek meewerkte, wilde toch een poging wagen. En zo zaten we daar dus weer vorige week.

Ik had van tevoren een beloningssysteem bedacht.
Met 3 keer meewerken zou dochterlief een vel stickers krijgen
Met 6 keer een 'minikado'
En als ze steeds meewerkte een groot kado.

Aanvankelijk was ze nog wat verlegen. Maar toen ik in haar oor fluisterde dat ze maar 3 keer hoefde mee te werken voor een velletje stickers was ze om. Ze werkte mee en hoe!
De stickers waren snel verdiend. 

"Ik ga voor het grote kado" kondigde ze aan en ze deed enorm haar best.

Toen we na een uur klaar waren, protesteerde ze heftig, "Ik wil nog meer testen".

Tjonge.
Waar een beloningssysteem al niet goed voor is :-).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten