woensdag 1 oktober 2014

Buy-nothing-new-month dag 1



Niks nieuws kopen, het speelt al een tijdje in mijn hoofd. Het lijkt me een leuke uitdaging.  Oktober, de koop-niets-nieuws-maand-uitdaging komt dus mooi op tijd. 

Stiekem heb ik het idee dat het me wel makkelijk zal afgaan :-). 
Ben dus heel benieuwd wanneer ik zodanig tegen mijn koopzin zal aanlopen dat het echt moeilijk wordt (vast veel sneller dan ik denk).


Vandaag de eerste dag.
Direct merkte ik al hoe vanzelfsprekend het voor me is gewoon te kopen wat ik denk nodig te hebben.

'Even een etherisch olietje halen'
'O nee'

'Etiketjes, die kan ik ook wel in de boekhandel halen'
'O nee'

'De streekkrat komt niet meer deze week, laat ik me abonneren op de food-we-love-box'
'O, nee'

Het direct kopen wat ik wil zit enorm in mijn systeem. Dat ik dat dag 1 al zo gevoeld heb vind ik al een fijne bewustwording. 


Ik heb wel bedacht dat ik deze maand sowieso niets nieuws wil kopen, ook niet als het tweedehands is. Daarbij koop ik ook geen cosmeticaspulletjes zoals lippenstift, nagellak, parfum of mascara.

Vandaag dus alleen boodschapjes gehaald en baking soda en kokosolie, want mijn deo is bijna op :-).

Benieuwd wat komende tijd me brengen gaat!

Hoe verging het jou?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten