zaterdag 18 oktober 2014

BNN dag 10-18; meer bezig met minder afval...

9 daagjes verder en eigenlijk niet veel te melden van het niets-nieuws-kopen-front. Niks gekocht de afgelopen dagen. 
Ben eigenlijk meer bezig met het verminderen van afval.

Vorige week ben ik in de stromende regen naar de markt gegaan.
Doorweekt kwam ik thuis met mijn buit.


 Het lukte me aardig om zonder extra zakjes en bakjes boodschapjes in te slaan.
Om de vis kreeg ik echter toch nog een plastic zakje mee en de mevrouw van de feta had voordat ik het wist ook al en plastic zakje om mijn eigen bakje heen geknoopt;
"Voor de zekerheid!" 
Tegen zoveel kordaatheid ben ik kennelijk niet bestand.

Vandaag besloot ik de landwinkel maar eens te bezoeken.
Producten uit de streek, iets dichter in de buurt en ook nog een ritje door de weilanden. 

De landwinkel bleek een idyllisch plekje te zijn. 
Een paar diertjes. 
Een mooi plekje om koffie te drinken. 
Het één en ander aan groenten en fruit, veel zuivel, wat vlees en andere producten. 
Helaas niet wat ik zocht en vooral alles voorverpakt in plastic! 

Plastic, dat vind ik eigenlijk het ergst. 
Zo zonde dat al die kostbare aardolie gebruikt wordt voor weggooizakjes en bakjes. 
Daar wil ik zo min mogelijk aan meedoen. 

Dus fietste ik maar weer naar huis en besloot mijn boodschappen te doen bij de plaatselijke groenten- en kaasboer. 
Daar stopten ze alles keurig in mijn bakjes en zakjes. 
Terloops vertelde het meisje bij de kaasboer me dat ik de eerste was die met eigen bakjes aankwam. 
Eerlijk gezegd was ik wel een beetje verbaasd. 
Ben ik kennelijk toch een beetje aan het pionieren :-). 

Uiteindelijk was ik sneller thuis en goedkoper uit. 
Voortaan sponsor ik de lokale winkeliers, heb ik maar bedacht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten