dinsdag 4 februari 2014

GE-NIET

Laatst vond ik in een kringloopwinkel (waar ik zomaar tegenaan liep en waar ik zomaar ineens een uur de tijd voor had!) een spellendoos. Een "Oud-Hollandsche" spellendoos! Nuja, een oud gemaakte spellendoos, maar wel uit 1978, dus uit de vorige eeuw :-). 
De inhoud was niet helemaal compleet meer, maar dat mag de pret niet drukken. Ik gebruik de spellen grotendeels toch om te knutselen. 
Er zaten uit het "oudhollandsche lotery spel" ook een 10, 20-tal kaartjes bij waar het woord NIET op gedrukt staat. 


NIET, wat kan je daar nou mee? 

Vannacht bedacht ik me dat je er het woord GE-NIET van kan maken. 
En, vroeg ik me af,  is werkelijk ge-niet-en nu een optelsom van zaken die je op dat moment niet doet?

Zoals

dat je even niet piekert als je geniet
 dat je even niet in het verleden bent als je geniet
 dat je even niet in de toekomst bent als je geniet
dat je even niet angst voelt als je geniet
dat je even niet pijn voelt als je geniet
 dat je even niet verdriet voelt als je geniet
dat je even niet chagerijnig bent als je geniet 
dat je even niet bevooroordeeld bent als je geniet

Er is natuurlijk genoeg wél, tijdens het genieten, 
de blijdschap, 
de verwondering, 
de dankbaarheid. 
En toch lijken het meer nieten dan wellen, dus ik blijf nog maar even nieten ;-)





Geen opmerkingen:

Een reactie posten