woensdag 4 juni 2014

Lekker Ventje

"Luister eens" dochterlief zit met een vriendinnetje in de auto op de achterbank.
"Dit is lekker ventje. Mama zegt altijd lekker ventje en ik ook. Weet je wat papa zegt?"
"Nee?" vraagt vriendinnetje.
"Papa zegt Incubus, want zo heet die band, maar mama en ik zeggen lekker ventje"
Vriendinnetje moet hard lachen "wat ben jij grappig zeg".

Ik grinnik stiekem mee, zeker als ik haar later met klem hoor weigeren een jongetje te spelen "nee, ik doe ook niet alsof".

Dochter heeft het niet zo op ventjes, alleen haar papa, opa's en soms een enkele oom krijgen haar goedkeuring.
Ze wil geen broek aan, want dan lijkt ze op een jongetje, ze wil niet met jongetjes spelen en ze wil later zeker niet met een jongen trouwen. 

Misschien dat ze voor een jongen met een uiterlijk als lekker ventje ooit eens een uitzondering maakt (en dan wel met een leuk innerlijk natuurlijk), maar voorlopig zijn ventjes gewoon stom.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten