zondag 29 maart 2015

Granny S.

Breien deed ik al een tijdje. Haken leek me toch wat moeilijker.
In de herfst van 2013 waagde ik me aan mijn eerste haaksels. Dat ging me wonderwel goed af. 
In de kerstvakantie van dat jaar waagde ik me aan een sprei van ' granny squares' .


Aan het eind van de vakantie was ik 4 rijen ver.

Na de vakantie haakte ik nog even aan enkele vierkantjes. Maar niet lang erna nam het leven van alledag me weer in de beslag en lag de sprei als een loper over het voeteneind van het bed.

Afgelopen kerst besloot ik verder te gaan. 
Ik nam mijn haaktas mee in de auto op weg naar Friesland, waar we een weekje zouden verblijven. 
Eerlijk gezegd kon ik me na een jaar niet meer bedenken hoe het ook alweer ging, dat haken. Maar toen ik de naald ter hand nam wisten mijn handen vanzelf weer hoe het moest. (Bijzonder dat motorisch geheugen)

Dus ik haakte en haakte in de kerstvakantie.
En na de kerstvakantie bleef ik haken.
Onlangs haakte ik, laat in de avond, een rand om de sprei.


En nu is ze af en ligt ze te 'pronken' op ons logeerbed.


In het zonnetje nog wel :-).
(Stiekem ben ik een beetje trots)

Inmiddels ben ik weer aan een nieuw projectje begonnen.


Een heel grote granny als een plaid.

Wordt ongetwijfeld vervolgd :-).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten