zondag 25 mei 2014

Kunstige Zondag; Sylvia Ji

Kijk toch eens zo blij!


Mooi gedaan.
Het werk van Sylvia Ji heeft een hoog "Flow-gehalte"


Blije kleurtjes, vogeltjes, bloemetjes.
Weet niet of het heel erg 'art' is, maar ik word er wel heel blij van.



Ineens ontdek ik dan (na het toch al enkele malen gezien te hebben) iets heel anders in haar werk:


….

Zie ik daar nou een schedel?

Als ik naar haar eigen site blader kom ik dit tegen.


En meer van deze vrouwen, met de monden vastgeniet, de ogen hol opgemaakt.
Schedels.

Hm.
Ik hou daar niet zo van.
(hoewel ik het wel mooi gedaan vind)

Heb tijdens deze zoektocht wel ontdekt dat ik graag ver weg blijf van plaatjes die me angstig maken.
Want dat doet kunst ook.

Ik wil liever blij worden van kunst. 
Of beter nog, nadenkend, filosoferend.

Ben je toch nieuwsgierig geworden naar Sylvia Ji (want ze schildert wel knap) klik dan hier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten